LPY:n Johtajasymposium: Millainen on suomalaisten sote?

Lääkäripalveluyritykset ry:n Johtajasymposium kokoaa yhteen maan sote-asiantuntijoita alkuviikolla. Kaksipäiväisessä tapahtumassa käsitellään sote-uudistukseen liittyvää lainsäädäntöä ja uudistuksen käytännön toteutusta sen eri osa-alueilla.

– Perinteinen Johtajasymposium ajoittuu sote-uudistuksen valmistelun näkökulmasta oivaan aikaan. Valinnanvapauslain lausuntoaika on alkamassa, LPY:n toiminnanjohtaja Ismo Partanen toteaa.

Monipuolisen ohjelman teema on Suomalaisten sote. STM:n hallitusneuvos Pekka Järviseltä on mahdollisuus kuulla tuoreeltaan sote-lakien valmisteluprosessista ja niiden jatkovalmistelusuunnitelmista. Palvelusetelikokeiluista ja valinnanvapauspiloteista symposiumissa kertoo STM:n hallitusneuvos Anne Kumpula. Kelan ja THL:n edustajat kertovat, minkälainen rooli kyseisillä organisaatioilla on sote-uudistuksen valmistelussa ja käytännön toteuttamisessa. VATTin erikoistutkija Tanja Saxell esitelmöi aiheesta kansantalouden ja suomalaisen hyvinvoinnin haasteet. Sote-uudistuksen alueellisista toteutuksista seminaarissa on esillä kaksi esimerkkiä: Pirkanmaan sotesta kertoo muutosjohtaja Jaakko Herrala ja Keski-Suomen muutosjohtaja Mikael Palola.

LPY:n mukaan sote etenee nyt valinnanvapauslain edistyessä oikeaan suuntaan. Yhdistyksen mielestä valinnanvapauslain avulla parannetaan palveluiden saatavuutta ja vähennetään eriarvoisuutta, tehostetaan resurssien käyttöä sekä edistetään uusien toimintamallien ja innovaatioiden käyttöönottoa.

KUTSU: Median edustajat ovat tervetulleita LPY:n perinteiseen Johtajasymposiumiin 30.–31.10. Solo Sokos Hotel Torniin Tampereelle. Tutustu ohjelmaan.

Lisätiedot:
Ismo Partanen