Niemistö Suomen Yrittäjät ry:n hallitukseen

Lääkäripalveluyritykset ry:n puheenjohtaja, LT, Leena Niemistö valittiin perjantaina 16.10. Suomen Yrittäjät ry:n hallitukseen.

LPY eli Lääkäripalveluyritykset ry sai edustajansa Suomen Yrittäjät ry:n hallitukseen. Hallitukseen valittiin yhdistyksen puheenjohtaja, lääketieteen tohtori, Leena Niemistö. LPY hyväksyttiin tämän vuoden keväällä, 31.3.2009, Suomen Yrittäjät ry:n toimialajärjestöksi.

– Suomen Yrittäjien liittokokouksen kannanotossakin todettiin, että nykyisestä taloustilanteesta nouseminen, kasvun vauhdittaminen ja julkisen talouden tasapainottaminen edellyttävät yhteiskuntamme rakenteiden uudistamista. LPY:llä on nyt SY:n kautta mahdollisuus tuoda esille näkemyksiään juuri näihin rakenteiden uudistamisiin liittyen, LPY:n puheenjohtaja Leena Niemistö kertoo.

Lisäksi Lääkäripalveluyritykset ry:n varapuheenjohtaja, KTM, Antti Aho valittiin perjantaina Suomen Yrittäjien hallituksen varajäseneksi.

LPY on yksityisten lääkäri‐, hammaslääkäri‐, sairaala‐, laboratorio‐ ja kuvantamispalvelutoimintaa harjoittavien yritysten elinkeinopoliittinen edunvalvontajärjestö. Yhdistyksen tarkoituksena on yritysten edunvalvonnan lisäksi edistää terveydenhoitopalvelujen kehittämistä sekä turvata kansalaisille mahdollisuus saada yksityislääkärin tutkimusta ja hoitoa.

LPY:n jäsenyhtiöitä on tällä hetkellä lähes sata. Jäsenyhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa. Tämä kattaa merkittävän osan koko alan volyymistä. Jäsenet ovat pieniä erikoistuneita palveluntuottajia tai suuria alueellisia ja valtakunnallisia toimijoita. Yksityinen sektori tuottaa lähes viidenneksen suomalaisten terveyspalveluista ja se työllistää tällä hetkellä 27 000 ihmistä.