Vääksyn Lääkärikeskuksen Tiina Wangel Yrittäjien hallitukseen

Vääksyn Lääkärikeskuksen toimitusjohtaja, yrittäjä, sairaanhoitaja, HTK Tiina Wangel valittiin Suomen Yrittäjien (SY) hallitukseen liittovaltuuston kokouksessa 22.11.2022 Helsingissä. Wangel oli vaalien ääniharava.

Tiina Wangelia SY:n hallitukseen esitti Lääkäripalveluyritykset ry (LPY), joka on yksi Yrittäjien toimialajärjestöistä. Wangel on LPY:n hallituksen varapuheenjohtaja. LPY perusteli ehdotustaan Wangelin valitsemiseksi hänen pitkällä kokemuksellaan yrittäjäjärjestöjen luottamustehtävistä sekä sote-alojen tuntemuksellaan.

− Sote-uudistuksen käytännön toteuttaminen on vasta alkumetreillä. Uudistus vaikuttaa merkittävästi sekä yritysten toimintaympäristöön että yrittäjäjärjestön vaikuttamistyön toteuttamiseen. SY:n hallitukseen tarvittiin nyt kokenut sote-osaaja, LPY:n toiminnanjohtaja Ismo Partanen sanoo.

Tiina Wangel on osallistunut LPY:n edustajana sote-lainsäädännön valmistelutyöryhmiin, asiantuntijana eduskunnan valiokuntakuulemisiin sekä alustajana ja panelistina SY:n alueellisiin ja valtakunnallisiin tilaisuuksiin.

Tiina Wangel kiittää saamastaan laajasta luottamuksesta.

− Otan nöyränä vastaan uuden haasteen. Tulkitsen, että valintani Yrittäjien hallitukseen viestii myös arvostuksesta LPY:n tekemää työtä kohtaan, hän sanoo.

Tiina Wangelilla on runsaasti kokemusta yritystoiminnan edunvalvonnasta. LPY:n hallituksen lisäksi hän on toiminut muun muassa Asikkalan ja Päijät-Hämeen Yrittäjien puheenjohtajana sekä Sairaanhoitajayrittäjät ry:ssä.